Prishöjningar från Canon

Tillfälligt slut – Beställt från leverantör.

Ganska vanliga ord från de svenska fotohandlarna när det gäller tillbehör från Canon. De sista månaderna har dock många affärer hamstrat allt från objektiv till synckablar eftersom Canon berättat att en prishöjning är på gång. bildNu är prishöjningen här och bara som ett exempel kostar ett Canon 50/1,4 30% mer idag än vad det gjorde i årsskiftet. Prisspridningen är f.ö extrem på det här objektivet. Lägsta pris enligt prisjakt är 3495:- och högsta pris 6345:-

Isidor letade länge efter någon som kunde leverera just 50/1.4 till “gamla” priset. Nu har den kommit och jag antar att det kommer att spruta ut bilder på bilderbloggen “jantefri zon” framöver.

Did you like this? Share it:

4 Responses to Prishöjningar från Canon

  1. Isidor says:

    Strikt talat letade jag inte länge efter någon som kunde sälja till gamla priset, utan någon som kunde sälja överhuvudtaget. Jag kunde inte hitta objektivet i hela europa utom hos Pixmania, som jag varken litar på eller vill göra affärer. Till slut köptes ett på Kungsholms Foto i Stockholm ändå, där de berättade att de sålde de tio objektiv de fått köpa till gamla priset för gamla priset, medan objektiv beställda senare kommer att gå för nytt pris.

    Men jag är SKITNÖJD såhär långt.

    Isidors senaste blogginlägg Och ett par exempel (Krille, det här är till dig!)

      More from author
  2. CyberInfo says:

    Jag har handlat på Pixmania förr och tyckte dom funkade riktigt bra. Beställde ett gråtonsfilter eller vad det nu heter, sånt där så det blir mörkt 😛
    För övrigt är det lite tråkigt att Canon ska höja sina priser. Och så klart tråkigt att det ska behöva vara så svårt att få tag på tillbehören man vill ha…

    CyberInfos senaste blogginlägg IPRED kommer hota rättssäkerheten

      More from author
  3. cjl.se says:

    Jag har shoppat lite prylar från pixmania någon gång i tiden, men jag blir _Aldrig_ av med deras spam-utskick. Avanmäler jag mig så är jag tillbaka inom några veckor. För några år sedan kändes de väldigt oseriösa, svåra att få tag på och extremt svårt att göra reklamationer.

    Det kanske är bättre numer..

      More from author
  4. sabz says:

    Där har vi alltid suttit. Vi satt dock längst bak innan, men nu sitter vi mitt i smeten. Men fy vad det gungar

    sabzs senaste blogginlägg Hela huset stormar

      More from author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

Additional comments powered by BackType